Husregler i Hovedgård Fitnessforening

Medlemskab

Der er kun adgang i Hovedgård Fitnessforening for betalende medlemmer.
 Nøglebrikken er personlig, og ved ankomst skal alle bippe sig ind.
 Træning uden nøglebrik er ikke tilladt. Misbrug fx. at lukke andre (både medlemmer og ikke-medlemmer) ind, kan medføre bortvisning.

Adfærd

Vi ønsker, at det skal være en god oplevelse for alle at komme i Hovedgård Fitnessforening.
 Vi forventer en positiv omgangstone med respekt for hinanden.
 Anvisninger fra de frivillige skal til enhver tid følges.

Vores åbningstider kan ses på hjemmesiden og skal overholdes.
 Der er senest adgang til centeret 20 minutter før lukketid.

Omklædning og opbevaring af taske ol.

Omklædning skal foregå i hallens omklædningsrum nedenunder.
 Jakke og udendørssko opbevares i garderoben på reposen.
 Personlige ejendele opbevares i reolen i indgangspartiet og må ikke tages med rundt i fitnesslokalet. Ifm. indoor cycling må ejendele opbevares ved cyklen.
 Man må ikke efterlade sine ejendele i centeret.
 Hovedgård Fitnessforening er hverken ansvarlig for opbevarede eller efterladte ejendele.

Beklædning

Man skal være iført træningstøj og rene indendørssko.
 Træning i udendørssko, bare tæer, strømpesokker, badesandaler ol. fodtøj samt i arbejdstøj, cowboybukser eller i bar overkrop er ikke tilladt.

Behandling af udstyr

Udstyret skal behandles med respekt og må kun benyttes til de øvelser, det er beregnet til.
 Håndvægte og vægtstænger skal have gulvkontakt, inden det slippes.
 Udstyret skal lægges på plads efter brug.
 Af hensyn til andre trænende bedes man være opmærksom på, hvor lang tid man anvender noget udstyr, som andre venter på.

Hygiejne

Alle maskiner, cykler og øvrigt udstyr skal rengøres efter brug ved at blive aftørret med papir påført rengøringsmidlet i sprayflaskerne.
 Håndkæder benyttes på / under maskiner og cykler, hvor der svedes.

Mad

Mad bedes indtaget i hallens loungeområde nedenunder.
 Små måltider, som hverken sviner eller krummer fx. en banan eller proteinbar, må indtages i centeret ifm. træning.

Musik og mobiltelefon

Det er ikke muligt at skifte musik på radioen i centeret. Hvis man ønsker at høre anden musik, må man derfor anvende høretelefoner.
 Brug af mobiltelefon skal være under hensynstagen til andre i centeret.
 Det er ikke tilladt at tage billeder eller filme andre i centeret uden samtykke.

Familie

Idet der kun er adgang for medlemmer samt af sikkerhedsmæssige årsager, er det ikke tilladt at have børn med i centeret (heller ikke babyer i  autostol eller lift).

Doping

Der foretages uanmeldte besøg af AntiDoping Danmark.
 Doping accepteres ikke, så ved positiv dopingtest bortvises man fra Hovedgård Fitnessforening.

Bestyrelsen i Hovedgård Fitnessforening
September 2021